مطالب مرتبط

آشنایی با روش های کاهش استرس و اضطراب

این روزها با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی و دشواری های زندگی داشتن امید و آرامش اهمیت زیادی دارد. استرس یکی از بیماری هایی است که در صورت درمان نشدن می تواند مشکلات زیادی به همراه داشته باشد. در این مطلب با راهکارهای کاهش استرس آشنا می شویم.

افسردگی

استرس و اضطراب

استرس یکی از مشکلات شایعی است که به راحتی نمی توان بر آن غلبه کرد اما با شناخت کامل علائم آن و بکار بردن راهکارهای مفید می توانید با آن روبرو شوید. یکی از مهمترین گام ها در مواجه شدن با این مشکل شناخت علائم آن است. با شرکت در آزمون سنجش اضطراب می توانید به شکل بهتری بر آن غلبه کنید.

راهکارهای کاهش اضطراب

تمرین یوگا: یوگا یکی از روش های موثری است که به کمک آن می توانید به طور قابل توجهی میزان اضطراب خود را کاهش دهید. در این روش از تمرینات تنفسی مختلفی استفاده می شود تا استرس را در حد قابل قبولی کنترل کند.

بیشتر بخندید: خندیدن یکی از روش های موثر در کاهش اضطراب است. خندیدن باعث می شود هورمون هایی در بدن تولید شوند که تنش را از شما دور می کنند.

موسیقی درمانی: موسیقی می تواند اضطراب و تنش را از بدن دور کند. موسیقی به صورت لذت بخشی حال و هوای شما را متحول می کند.

مدیتیشن: مدیتیشن یکی از روش هایی است که به کمک آن می توانید به طور قابل توجهی اضطراب خود را کاهش دهید. در صورتی که این روش را به صورت طولانی مدت ادامه دهید می توانید به خوبی استرس خود را مدیریت کنید.

  • کاهش مصرف کافئین: کافئین باعث بی خوابی می شود بنابراین سعی کنید در ساعات پایانی روز مصرف کافئین را کاهش دهید این کار باعث می شود نسبت به اضطراب واکنش مناسب تری نشان دهید.

    قدم بزنید: یکی از روش های موثر در کاهش اضطراب ورزش کردن مخصوصا قدم زدن است. با این کار می توانید به سرعت اضطراب را از خود دور کنید.

    سایر روش هایی که می توانند اضطراب را کاهش دهند شامل موارد زیر هستند:

    -مثبت فکر کنید

    -از تنهایی دوری کنید

    -تحرک داشته باشید

    -تغذیه سالم داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق مادی و معنوی این سامانه نزد تستاپ محفوظ است