بُعد رفتاری S ‫(ثبات) تست دیسک

بعد رفتاری D تست شخصیت شناسی DISC
بعد رفتاری S در تست دیسک

محافظ ، استعداد ذاتی در ایجاد آرامش
مردمی و حمایت گر

اسلایدر بعد  رفتاری s
Slider

بُعد رفتاری S – ‫ثبات (Steadiness)

افراد با بعد رفتاری s جز دسته بندی افراد محافظ محسوب می شوند. افراد با بعد رفتاری s در آزمون دیسک ( Disc ) دارای استعداد ذاتی در ایجاد آرامش دارند. افراد با بعد رفتاری s تخصص در هماهنگی دارند. الویت این افراد در زندگی مردم و همکاری، حمایت کردن، حفظ ثبات است. افراد با بعد رفتاری s از احساس ثبات و امنیت و حفظ وضعیت موجود، همکاری با دیگران، کمک به مردم، قدردانی شدن، برقراری دوستی انگیزه می گیرند. این افراد نیازمند خدمات و قدردانی هستند. ذهنیت افراد با بعد رفتاری s در آزمون دیسک مهربانی و مهرورزی است.

اهداف افراد با بعد رفتاری s در دیسک دستاوردهای شخصی، پذیرش اجتماعی، بودن در محیطی قابل کنترل و حفظ وضعیت موجود است این افراد با بعد رفتاری s افرادی در ظاهر  وفادار به گروه هستند. این افراد از دیگران توقع صادق بودن دارند. همچنین هر شرایطی  آرام و با طمانینه قدم برمی دارند. شیوه این افراد در کار و بازی جمعی و گروهی بودن است. نگرش کاری آن ها نسبت به کار این گونه است که کار را باید خودم با دقت و به طور صحیح انجام دهم . سمتی که به افراد با بعد رفتاری s می توان داد گروه­ سازی و ایجاد تیم  است.

افراد با بعد رفتاری s در دیسک بیزار از  درگیری هستند. احساسات این افراد معمولا پنهان نمودن احساسات است.

نقاط مثبت این افراد این است که آن ها با دیگران همدلی و همکاری  می کنند و همدلی و همکاری از نقاط مثبت آن ها است .

نقاط ضعف این افراد عبارتند از : مصمم نبودن، سازگاری بیش از حد، نداشتن صراحت، پرهیز از تغییرات، عدم ریسک پذیری

افراد با  رفتاری s در آزمون رفتارشناسی دیسک برای وفاداری، حمایتگری و کمک به دیگران و امنیت ارزش بسیار زیادی قائل هستند.

برای مطالعه بیشتر در مورد تست دیسک ، اینجا کلیک کنید.

افراد مشهور بعد رفتاری S

جیمی کارتر جز دسته افراد گروه S در تست دیسک

جیمی کارتر

(رئیس جمهور سابق آمریکا)

مادر ترزا جز دسته افراد گروه S در تست دیسک

مادر ترزا

(راهبه کاتولیک)

دیوید بکهام جز دسته افراد گروه S در تست دیسک

دیوید بکام

(اسطوره فوتبال انگلیس)

صفات کلیدی افراد با بعد رفتاری S

در نتیجه آزمون دیسک ( Disc ) افراد با بعد رفتاری S دارای یک سری صفات کلیدی هستند که برخی از آن ها به مختصر عبارتند از :

غیرفعال، درونگرا، مردم گرا، با ثبات، پایدار، پیوستگی در رفتار، قابل پیش بینی، تودار، خوددار، آرام، ساکت، متین، بی هیجان، علاقه به زندگی و کار روتین و یکنواخت، تمایل به تعادل ، ثبات و هماهنگی، کار کردن آرام و منظم، دارای شیوه کاری یکنواخت، بیزار از عجله و استرس، کند در عمل و تصمیم گیری، صبور، شکیبا، غیر مصمم، دودل، سنجیده، متفکر، وفادار، با صداقت، متواضع، فروتن، قانع، راضی، دوست داشتنی، دلنشین، مهربان، نجیب، محجوب، احساساتی، عدم توانایی “نه” گفتن

استراتژی های ارتباط با افراد S :

  • با این افراد باید مهربان و صمیمی رفتار کنید
  • برای اینکه رابطه شما با این افراد گرم شود باید به آن ها زمان بدهید
  • عضوی از تیم آن ها باشید
  • ایده های جدید را به آرامی برای آن ها مطرح کنید
  • در مقابل آن ها مودب تایید کننده باشید
  • در برابر آنها از پرخاشگری و درگیری اجتناب کنید
  • از همان ابتدا در ارتباط با این افراد انتظاراتتان را از آن ها مطرح کنید.
  • نتایج مختلفی را به این افراد پیشنهاد کنید
  • از او بخواهید که نظراتت خود را بیان کند

زبان بدن در افراد با بعد رفتاری S :

افراد با بعد رفتاری S دارای زبان بدن کند و آرام و با متانت هستند. افراد با بعد رفتاری S علاقه ای که حرکات تند و سریع ندارند و معمولا هنگامی که با آن ها صحبت می کنید آن ها با طمانینه و آرامش صحبت می کنند. هنگامی که با افراد بعد S برخورد می کنید می بینید که این افراد با شما بسیار صمیمی و دوستانه رفتار می کنند. هنگام اولین برخورد و دست دادن به این افراد تواضع و فروتنی را در رفتار آن ها ملاحظه می کنید و هنگام دست دادن لبخند را بر لب آن ها خواهید دید.

افراد با بعد رفتاری S در تست دیسک صریح و رک نظر خود را بیان نمی کنند. این افراد بسیار مردم محور هستند و تمرکز آن ها بر روی ارتباطات انسانی بوده و در کل به ارتباطات خود اهمیت می دهند.

زبان بدن جیمی کارتر در تیپ رفتاری s در تست دیسک

بازاریاب ها با بعد رفتاری S :

بازاریاب هایی که جز بعد رفتاری S هستند همیشه برنامه های فروش خود را تنظیم می کنند و تمامی جزئیات را پیاده سازی می کنند. او معمولا نمی تواند با توجه به بازخوردهایی که از مشتریان می گیرد روش فروش خود را خیلی تغییر دهد و معمولا روش های وی خیلی قدیمی و از مد خارج شده است.

درست است که ثبات در تبلیغات فروش خوب است اما بازاریاب های S باید بدانند که آنچه که امروز به در تبلیغات فروش آن ها جواب گو هستند ممکن است در آینده جوابگو پاسخ مشتری نباشد.

مشتریان با بعد رفتاری S در دیسک :

مشتریان با بعد رفتاری S رفتاری دوستانه و آرام دارند اما آن ها کاملا متفکر و محتاطانه عمل می کنند. ویژگی بارز این مشتریان صبور بودن آن ها است. این افراد معمولا عجله برای خرید ندارند. به این افراد همیشه باید فرصت بدهید تا بتوانند تصمیم گیری کنند زیرا این افراد همیشه نیاز به تصمیم گیری دارند. افراد با بعد رفتاری S فقط به یک فروشگاه اکتفا نمی کنند و معمولا فروشگاه شما چندمین فروشگاه است که بازدید می کند.مطمئن باشید این افراد از فروشگاه های قبلی شما نیز اطلاعاتی کسب کرده است. این افراد عاشق جزئیات هستند و تا اطلاعات کامل به دست نیاورند خرید نخواهند کرد.

مشتری S برای تصمیم گیری نیاز به زمان دارد و ممکن است در همان موقع از شما خرید نکند اگر مشتری S شما بعد از کلی توضیحات لازم از مغازه شما دست خالی خارج شد نگران نباشید زیرا اگر شما به وی جزئیات را گفته باشید و ضمانت های لازم را به وی داده باشید او بعد از بازدید از چند فروشگاه دیگر باز هم به سراغ فروشگاه شما خواهد آمد.

حال برای بسیاری از فروشنده ها سوال این جا است که چگونه با مشتری S خود رفتار کند؟

چگونه به افراد با مدل رفتاری s بفروشیم؟
  • شما باید با آن ها خیلی اجتماعی و خونگرم رفتار کنید و خیلی جدی و خشک جوابگو نیست
  • با آن ها از صحبت کردن رک و صریح با صدای بسیار بلند خودداری کنید
  • از رفتارهای تند و سریع، هیجان زیاد و حرکات زیاد دست و زبان بدن خودداری کنید
  • بیشتر از همه چیز سعی کنید که اعتماد آن ها را به خود و محصولات خود جلب کنید
  • در هنگام تصمیم گیری احساسات آن ها را دست کم نگیرید
  • محیط و فضایی امن و مطمئن برای او مهیا نماید
  • به سئوالات زیاد و جزئی وی پاسخ دهید
  • در مورد استاندارد بودن محصول و خدمات خود توضیح دهید
  • از حمایت و گارانتی محصول و خدمات، او را مطمئن نمایید
  • به او اجازه دهید در تنهایی فکر کند. او را برای تصمیم گیری تحت فشار قرار ندهید و هیچ عجله ای برای خرید وی نداشته باشید.
  • در صحبتهای خود از کلمات: من شما را حمایت می کنم، تضمین، دوستار محیط زیست، من احساس می کنم، در مورد آن فکر کنید، به من کمک نمایید، استفاده کنید
  • اگر تغییراتی در فرایند فروش خود داده اید، به وی خبر داده و او را از قبل از این تغییرات آگاه نمایید
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *