بُعد رفتاری I (تاثیرگذاری) تست دیسک

بعد رفتاری D تست شخصیت شناسی DISC
بعد رفتاری I در تست دیسک

سخنور، استعداد ذاتی در آرمان های بزرگ
مبتکر و خلاق
ارتباطات قوی

بعد رفتاری i در تست رفتارشناسی دیسک
Slider

بُعد رفتاری I -تاثیرگذاری (Influence)

افراد با بعد رفتاری I جز دسته بندی افراد سخنور محسوب می شوند. افراد با بعد رفتاری I در آزمون دیسک ( Disc ) دارای استعداد ذاتی در آرمان های بزرگ  دارند. افراد با بعد رفتاری I تخصص در ارتباط برقرار کردن دارند. الویت این افراد در زندگی مردم و ارتباطات است. افراد با بعد رفتاری I از  اعتبار اجتماعی، دیده شدن، روابط، فعالیتهای گروهی، تفریح کردن انگیزه می گیرند. این افراد نیازمند شناخت و ارتباطات هستند. ذهنیت افراد با بعد رفتاری I در آزمون دیسک اصالت  است.

اهداف افراد با بعد رفتاری I در دیسک دوستی و شادی، اعتبار اجتماعی، شهرت است و افراد با بعد رفتاری I افرادی در ظاهر ترغیب کننده و پر شور و شوق هستند. این افراد از دیگران توقع پر شور و اشتیاق بودن دارند.

افرادی که دارای بعد I در آزمون دیسک هستند افرادی هستند که در هر شرایطی سریع و نرم قدم برمی دارند. شیوه این افراد در کار و بازی  قابل انطباق بودن است. نگرش کاری آن ها نسبت به کار این گونه است که کار باید مفرح و سرگرم کننده باشد، بعدا هم می شود کار را انجام داد . سمتی که به افراد با بعد رفتاری I می توان داد هماهنگ کردن امور مختلف است. این افراد معمولا ترس از طرد اجتماعی، از دست دادن تاثیر گذاری دارند. همچنین افراد با بعد رفتاری I در دیسک بیزار از مقررات هستند. احساسات این افراد معمولا بر روی خوش بینی است.

نقاط مثبت این افراد این است که آن ها مبتکر و خلاق هستند.

نقاط ضعف این افراد عبارتند از :  نداشتن نظم و ترتیب و برنامه، بدون فکر عمل کردن، غلبه احساس بر منطق، نداشتن پشتکار، اعتماد به همه

برای مطالعه بیشتر در مورد تست دیسک ، اینجا کلیک کنید.

افراد مشهور بعد رفتاری I

بهاره رهنما جز دسته افراد گروه I در تست دیسک

بهاره رهنما

(بازیگر)

پائولو کوییلو جز دسته افراد گروه I در تست دیسک
سلنا گومز جز دسته افراد گروه I در تست دیسک

سلنا گومز

(خواننده)

ریچارد برانسون جز دسته افراد گروه I در تست دیسک

ریچارد برانسون

(کارآفرین)

صفات کلیدی افراد با بعد رفتاری I

در نتیجه آزمون دیسک ( Disc ) افراد با بعد رفتاری I دارای یک سری صفات کلیدی هستند که برخی از آن ها به مختصر عبارتند از :

فعال، برونگرا، مردم گرا، متقاعد کننده، مجاب کننده، ترغیب کننده، تاثیر گذار، انگیزه دهنده، انرژی بخش، پر انرژی، روحیه بخش، خودانگیخته، خودجوش، خوش بین، دارای نگرش مثبت، خونگرم، اجتماعی، معاشرتی، دوستانه، شاد، سرزنده، شوخ طبع، دوست داشتنی، محبوب، دارای جذبه شخصیتی، مشتاق، پر شور و اشتیاق، همراهی کننده جمع، مشارکت گرا، موافق، مطمئن از خود، با اعتماد به نفس، پر حرف، خوش صحبت، سخنران خوب، تمایل به سخنگو یا مجری بودن، شنونده نه چندان خوب، عدم تمایل به شنونده بودن، استفاده بیش از حد از حرکات و زبان بدن، سنت شکن، اهل تخیل، دارای ایده های خلاقانه، ریسک پذیر، تنوع طلب

استراتژی های ارتباط با افراد I :

  • با این افراد دوستانه و صمیمی رفتار کنید
  • صحبت کنید
  • سوال بپرسید
  • با آن ها درباره تجربیات خود صحبت کنید
  • در ارتباط با این افراد گشاده رو باشید
  • احساسات خود را بیان کنید
  • در ارتباط با این افراد به آن ها هم اجازه بدهید سوال کنند و صحبت کنند
  • هنگام صحبت کردن حرف آن ها را قطع نکنید
  • بر روی نکات مثبت تمرکز کنید
  • در برخی مواقع با آن ها شوخی کنید
  • با آن ها خوش بگذرانید
  • هنگام صحبت با آن ها وارد جزئیات نشوید

زبان بدن در افراد با بعد رفتاری I :

افراد با بعد رفتاری I دارای زبان بدن صمیمانه ای هستند. حرکات بدن آن ها زیاد است و در هنگام صحبت کردن این افراد از حرکات دست و صورت خود زیاد استفاده می کنند. افراد با بعد رفتاری I پر شوق و گشاده رو هستند. این افراد در هنگام ارتباط با شما همیشه لبخند می زنند و بعد خود را معرفی می کنند. افراد با این بعد در دیسک تمایل به گپ زدن و شوخی کردن دارند. این افراد به سایر افراد در محیط نگاه می کنند و رفتار دوستانه و صمیمانه ایشان مشخص است. مردم محورند و تمرکزشان بر روی ارتباطات انسانی بوده و به ارتباطات اهمیت زیادی می دهند.

زبان بدن ریچارد برانسون در بعد رفتاری I در تست دیسک

بازاریاب ها با بعد رفتاری I :

بازاریاب هایی که جز بعد رفتاری I در آزمون دیسک هستند همیشه دوست دارند از یک ایده فروش جدید به سراغ ایده جدید دیگر بروند و این افراد همیشه به دنبال ایده های بزرگ می گردند. این افراد همیشه می خواهند در فروش ایده بزرگی خلق کنند تا بتوانند یک شبه کسب و کار خود را رونق دهند.

این بازاریاب های با بعد رفتاری I  باید بدانند که برای اینکه بازاریابی به سرانجام برسد، باید بخشی از یک برنامه پیوسته باشد که نیاز به زمان برای رسیدن به نتیجه و نیاز به تحلیل برای سنجش میزان کارایی دارد.

مشتریان با بعد رفتاری I در دیسک :

مشتریانی که دارای بعد رفتاری I هستند سریع و پرحرف و خونگرم هستند. این افراد مشابه مشتریان D بسیار سریع خرید می کنند تفاوت این ها این است که عجله در خرید ندارند و مشتاق هستد با فروشنده گپ بزنند. شما باید به این نکته توجه کنید که افراد با بعد رفتاری I  همیشه به دنبال برقراری ارتباط هستند و هنگام خرید نیز می خواهند از این فرصت استفاده کنند و با شما ارتباط برقرار کنند. زمان برای این افراد آن چنان اهمیت ندارد و اگر شما اگر جز آن دسته از فروشندگانی باشید که حوصله حرف ها و سوالات آنها را نداشته باشید آن ها را از دست خواهید داد. همچنین به یاد داشته باشید افراد با بعد رفتاری I خریدهایشان احساسی است و برای آن ها قیمت ها و جزئیات محصول اهمیتی ندارد و اگر از چیز خوشش بیاید می خرند ، مشتریان I مانند مشتریان D علاقه ای به شنیدن جزئیات ندارند و حس می کنند که جزئیات بیشتر آن ها را گیج می کند.

اگر تبلیغات متقاعد کننده ای داشته باشید، مشتری I پیام شما را دریافت خواهد کرد. او به دنبال امتحان چیزهای جدید است و تمایل دارد که در مورد محصول و خدمات شما بیشتر بداند. برای جلب مشتری I نیاز به رضایتنامه ها و بازخوردهایی از سایر مشتریان که از خرید خود راضی بوده اند، دارید. او سریعا تصمیم به خرید می گیرد و تا زمانی که محصول یا سرویس خریداری شده به درستی تحویل داده شود، با شما همکاری می نماید.

حال برای بسیاری از فروشنده ها سوال این جا است که چگونه با مشتری I خود رفتار کند؟

چگونه به افراد با مدل رفتاری I بفروشیم؟

در زمان فروش و ارتباط با مشتری I این کارها را انجام دهید :

شما باید با آن ها خیلی صمیمی رفتار کنید و خیلی رسمی و خشک جوابگو نیست.

  • یادتان باشد با لبخند به سمت وی بروید و با گرمی با این مشتریان ارتباط برقرار کنید.
  • مستقیم به سراغ توضیحات فنی محصول یا خدماتتان نروید. قبل از توضیحات فنی، ارتباطی صمیمی و دوستانه برقرار کنید و اظهار ارادت کنید.
  • اگر جز مشتریان قدیمی شما هستند حتما احوال پرسی گرم تری داشته باشید و از احوالات خانواده آن ها هم بپرسید.
  • با نام کوچک خودتان را به آنها معرفی کنید نیازی به القاب نیست.
  • ارزش و اعتبار اجتماعی او را متذکر شوید.
  • اجازه دهید صحبت کند و شما گوش کنید و نیازش را متوجه شوید.
  • توضیحات ریز با جزئیات زیاد ندهید، مگر اینکه از شما سوال کند.
  • منفی نباشید و گله و شکایت نکنید.
  • کاتالوگهای مختصر، ولی زیبا و رنگارنگ به او بدهید.
  • کارت ویزیت خود را برای ارتباطات بعدی به او بدهید.
  • به راحتی می توانید با راهنمایی مناسب او را متقاعد کنید که کالای جایگزین را انتخاب نماید.
  • در صحبتهای خود از کلمات: مهیج، خلاقانه، من احساس می کنم، من شما را پشتیبانی می کنم، تفریح، لذت، زیبا، استفاده نمایید.
  • آنها عاشق دیده شدن و شناخته شدن هستند. از این نکته در فروش خود استفاده کنید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =