بُعد رفتاری C (وظیفه گرا) تست دیسک

بعد رفتاری D تست شخصیت شناسی DISC
بعد رفتاری C در تست دیسک

کمالگرا، استعداد ذاتی در تحلیلهای منطقی
با دقت
برنامه ریزهای دقیق

بعد رفتاری c در تست رفتارشناسی دیسک
Slider

 بُعد رفتاری C – ‫وظیفه شناسی (Conscientiousness)

افراد با بعد رفتاری c جز دسته بندی افراد کمال گرا محسوب می شوند. افراد با بعد رفتاری c در آزمون دیسک ( Disc ) دارای استعداد ذاتی در تحلیلهای منطقی دارند. افراد با بعد رفتاری c تخصص در اطلاعات دارند. الویت این افراد وظایف، حقایق، درستی و دقت، حفظ استانداردها است. افراد با بعد رفتاری c ازکسب دانش و تخصص، کار با کیفیت، برقراری نظم و قانون، استفاده از استانداردها و روشهای درست انگیزه می گیرند. این افراد نیازمند دقت و کیفیت و صحت  هستند. ذهنیت افراد با بعد رفتاری c در آزمون دیسک کیفیت است.

اهداف افراد با بعد رفتاری c در دیسک دستاوردهای منحصر بفرد و قابل پیش بینی، بی نقص بودن، رشد شخصی است همچنین افراد با بعد رفتاری c افرادی در ظاهر جزئی نگر هستند. این افراد از دیگران توقع دارند که همیشه بی اشتباه باشند. افرادی که دارای بعد c در آزمون دیسک هستند افرادی هستند که در هر شرایطی آرام و محتاط قدم برمی دارند. شیوه این افراد در کار و بازی جدی و دقیق بودن است. نگرش کاری آن ها نسبت به کار این گونه است که باید از روشهای سنتی و همیشگی استفاده کرد و از دیگران کمک گرفت و سمتی که به افراد با بعد رفتاری c می توان داد سازماندهی است.

افراد با بعد رفتاری c در دیسک بیزار از بی­ دقتی هستند. احساسات این افراد معمولا ترس و نگرانی  است.

نقاط مثبت این افراد برنامه ­ریزی دقیق است.

نقاط ضعف این افراد عبارتند از :یکسونگری، انتقاد بیش از حد، زیاده از حد تحلیل کردن، گرفتار در جزئیات، انزواطلبی

برای مطالعه بیشتر در مورد تست دیسک ، اینجا کلیک کنید.

افراد مشهور بعد رفتاری C

آلبرت انیشتین جز دسته افراد گروه D در تست دیسک

آلبرت انیشتین

(فیزیکدان)

علی نصیریان جز دسته افراد گروه C در تست دیسک

علی نصیریان 

(بازیگر)

ملکه الیزابت جز دسته افراد گروه C در تست دیسک

ملکه الیزابت 

(ملکه بریتانیا)

بیل گیتس جز دسته افراد گروه C در تست دیسک

بیل گیتس 

(سرمایه دار)

صفات کلیدی افراد با بعد رفتاری C 

در نتیجه آزمون دیسک ( Disc ) افراد با بعد رفتاری c دارای یک سری صفات کلیدی هستند که برخی از آن ها به مختصر عبارتند از :

غیرفعال، درونگرا، وظیفه گرا، با وجدان، وظیفه شناس، مسئولیت پذیر، دقیق، با دقت، جزئی نگر، تاکید بر دقت و کیفیت، متخصص، تکنیکی، با مهارت، متفکر، منطقی، تحلیل گر، تحقیق کننده، حسابگر، اهل علم و دانش، برنامه ریز، با سیاست، سازمان یافته، منظم، خشک و رسمی، وقت شناس، خوش قول ، قابل اطمینان، جدی، بی احساس، غیر اجتماعی، علاقه به داشتن حریم خصوصی، کم حرف، خسته نشدن از کار روتین و یکنواخت، صبور در کار، انعطاف ناپذیر، محتاط و کند در تصمیم گیری

استراتژی های ارتباط با افراد C :

  • با این افراد باید جدی رفتار کنید
  • در برابر افرادی C باید احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید
  • همیشه باید در برابر آن ها منظم باشید
  • باید در برابر آن ها همیشه بر روی حقایق و واقعیت ها تمرکز کنید
  • برای آن ها همیشه جزئیات را توضیح دهید
  • در برابر آن ها صبور و با سیاسیت رفتار کنید
  • در توضیح هر موضوعی برای این افراد مزایا و معایب را به آن ها توضیح دهید
  • برای آن ها همیشه مدرک معتبر ارائه دهید
  • زمانی را برای سوالات برای آن ها در نظر بگیرید
  • از آن ها سوال بپرسید
  • گزینه ها را برای تصمیم گیری ها ارائه نمایید

زبان بدن در افراد با بعد رفتاری C :

افراد با بعد رفتاری C دارای زبان بدنی خشک و جدی هستند و نمی شود زیاد با آن ها سر شوخی را  باز کرد. حرکات بدن این افراد هنگام صحبت کردن زیاد نیست. لباس های این افراد همیشه اتو کشیده است. نظم در رفتار و صحبت کردن این افراد به خوبی دیده می شود. آن ها کمتر می خندند و اگر می خواهید خنده آن ها را ببینید هیچ وقت خنده نمی بینید و فقط لبخند را بر روی لب های آن ها می بینید.

این افراد همیشه خیلی جدی و کمی هم مشکوک و مردد به نظر می رسند. وظیفه محور بوده و صحبت هایشان بیشتر در مورد کار و وظیفه است.

زبان بدن بیل گیتس در تیپ رفتاری c در تست دیسک

بازاریاب ها با بعد رفتاری C :

بازاریاب های c دقیقا نقطه مقابل بازاریاب های D هستند. او تمام جزئیات محصول و خدمات خود را دارد. درباره همه جزئیات محصول خود آنقدر صحبت می کند که توضیحات او همیشه طولانی و پر است. توضیحات او به گونه ای است که مشتری مجبور می شود برای خرید بیشتر درباره آن تحقسق کند. بازاریاب های C فکر می کنند مشتری همیشه نیاز به کلی توضیح دارد اما باید این را بداند که باید به مشتریان خود توضیحات کامل را بدهد در صورت نیاز توضیحات اضافی خود را بدهد.

مشتریان با بعد رفتاری C در دیسک :

مشتریان با بعد رفتاری C رفتاری بسیار مودبانه و رسمی دارند. این مشتریان معمولا هنگامی که وارد فروشگاه شما می شوند دارای قیافه ای جدی و خشک هستند و تمایلی به سلام و احوال پرسی با شما را ندارند. این مشتریان به همه چیز مشکوک و بدبین هستند و زیاد از شما سوال خواهند کرد.

مشتریان C برای تصمیم گیری خرید نیاز به بررسی بیشتر دارند. به همین دلیل آن ها در خرید کردن کند عمل می کنند. آن ها هنگام خرید می خواهند از تمام جزئیات محصول و یا خدمات از قیمت گرفته تا نوع استفاده محصول اطلاع داشته باشند.  این مشتریان قبل از خرید کردن زمان بسیار زیادی را به تحقیق کردن درباره آن محصول اختصاص می دهند.

مشتریان C از آن دسته از مشتریانی هستند که به قیمت بسیار حساس هستند و همیشه می خواهند محصول با کیفیت را با پایین ترین قیمت خریداری کنند.

مشتریان با بعد رفتاری C علاقه ای به خرید سریع و از روی احساسات ندارد و کاملا منطقی خرید خواهد کرد. به شایستگی، کیفیت و قابل اطمینان بودن اهمیت زیادی می دهد.
مشتری C قبل از اقدام به خرید نیاز به چندین بار تماس و مراجعه دارد تا مطمئن شود که همه فرایند را به خوبی درک کرده است.

حال برای بسیاری از فروشنده ها سوال این جا است که چگونه با مشتری C خود رفتار کند؟

چگونه به افراد با مدل رفتاری C بفروشیم؟

در زمان فروش و ارتباط با مشتری C این کارها را انجام دهید :

  • در ارتباط با مشتریان C خیلی دقت کنید که همانند خود آن ها مودب و ساکت رفتار کنید
  • زبان حرکات خود را کنترل کنید و در مقابل آن ها و برای توضیح دادن جزئیات محصول کمتر از حرکات تند و سریع استفاده کنید
  • با مشتریان C نیاید خیلی صمیمی شد
  • تا از شما سوال نکرده چیزی نگویید زیرا او در آن لحظه در حال فکر کردن است
  • به او اطلاعات دقیق و شفاف بدهید و از ارائه اطلاعات غیر واقعی بپرهیزید.
  • کاتولوگ های دارای جزئیات را به آن ها ارائه دهید
  • فرایند فروش و جریان کار را به او توضیح دهید.
  • از کلی گویی و صحبتهای غیر منطقی و احساسی پرهیز کنید.
  • عجله ای برای خرید کردن وی نداشته باشید.
  • در صحبتهای خود از کلمات: حقیقت اینست، کیفیت، تجزیه و تحلیل، آمار، واقعیت، استفاده نمایید.
  • مشتری C می خواهد چرایی هر کاری را بداند، پس چرایی پیشنهاد خرید محصول و خدمات خود را به وی بگویید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 6 =